Borrelia

Förresten vet jag varför jag haft problem med armar och annat det sista. Fick provsvaren på borreliatestet jag tog för en vecka sen. Läkaren på Previa ringde igår. Och det var en pågående infektion. Så nu äter jag medicin. 4 tabletter om dagen, i 14 dagar. Känns bra att veta vad det är men väldigt tråkigt att det inte tagits på allvar innan när jag nämt att jag fick ett fästingbett i höstas.

Fick fästingbettet i september efter att vi spelat paintball ett gäng från jobbet. Plockade bort den och rengjorde och höll koll. Men det var bara en liten prick, vilket kanske inte är så konstigt eftersom jag blivit biten av ett djur. Tänk bara på hur myggbett ser ut... Men sen fick jag nackspärr i september/oktober någon gång. Tänkte inte så mycket på det då.

Sen började jag få ont i armarna och tappa styrkan på jobbet. Det blev värre och värre och jag ringde till Vårdcentralen. Fick prata med en sjuksköterska som sa till mig att jag tror att det är arbetsrelaterat. Nämnde då att jag haft en fästing i september och menade att det kanske berodde på den. Nä, jag är säker på att det är arbetsrelaterat, du får kontakta företagshälsovården.

Så jag pratade med våran sjuksköterska från Previa när hon var på jobbet. Då hade jag ont i armarna och hade även ömma punkter på underarmarna. Påpekade även för henne att jag haft en fästing, men nädå, prata med sjukgymnasten när han kommer nästa vecka. Sagt och gjort, pratade med honom, men han hade inga ideer utan gav mig några telefonnummer. Det här var strax innan jul. Fick tid på det ena stället den 11 januari. Då hade det varit mycket ledighet och vila så armarna var hyffsat okej. Fick några stretchövningar och blev tejpad på ena armen, sen återbesök efter två veckor. Var där igen efter två veckor, fortfarande var armarna rätt bra, så ingen undersökning utan bara ny tejp, den här gången på båda armarna. Sen skulle vi höras efter två veckor. Ringde och berättade att smärtan blivit mycket värre igen. Han sa att han skulle ringa mig på fredagen, det här är snart tre veckor sen... Han har fortfarande inte ringt.

Pratade med sjukgymnasten på jobbet igen och sa att nu får du komma på något, det här funkar inte. Hade riktigt ont i armarna då. Fick tid på Previa hos en läkare och när jag var där bad jag om att få ta ett borreliaprov också, för att kunna utesluta det. Och fick direkt en remiss till Habo VC. Och jodå, där var den ju. Svaret på varför jag haft alla problem.

Är riktigt missnöjd med hur alla skött det här och ska kolla upp om man kan anmäla hur det skötts. Ska ta ett snack med sjuksköterskan när hon kommer till Anza nästa gång. Till saken hör att hon satt och sa på rehabsamtalet på jobbet att jag var späd och att det är slitigt att ha hästar och att jag borde börja träna på gym.

Precis som det hade hjälpt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0