=)

Åhh, idag är en bra dag!

Inget regn än så länge, det gillar vi verkligen. Jag och mamma var uppe vid halv sex och släppte ut hästarna. Janne och lillan fick vara ute en timme, sen fick de gå in igen. Och jag fortsatte min dejt med sängen! Somnade fort fast jag var ganska pigg av all den friska luften.

Sen vaknade jag vid halv tio igen. Fixade lite frukost och funderade ut mina planer för dagen. Hoppade i ridkläderna och tog med Loppan in i stallet. Sen blev det ett dressyrpass på ridbanan och han gick riktigt bra idag. Speciellt i traven! Super =).

Lillemans tur efter det. Han stod så snällt när jag borstade idag, de sista gångerna har han haft myror under fötterna och varit pigg på att få komma ut och göra saker istället för att stå där i stallgången och bli "gammal och dammig". På med benskydd och sen för första gången i hans liv så plockade jag fram sadeln och la på. Hmm, vaddå, det där är väl inget? Skulle det vara något att bry sig om? Han är så cool den där killen. Sen skrittade vi med stora steg ut ur stallet och var lite malliga för mamma. Ner till ridbanan och gick runt där ett tag. Nästa steg är att hänga på honom i helgen. Så snart kan jag nog sitta upp! Längtar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0