Loppan =)

Igår red jag för första gången på jag vet inte hur länge. Det har ju inte direkt varit underlag för att sitta upp och rida. Det har varit sådär 80cm snö. Och det är inte snällt att låta hästarna kämpa i det snödjupet. Inte nyttigt för senor och ligament. Lite snö gör ingen skada, men så mycket? Nej! Så han har haft lite extra vintervila istället. Vägen har varit okej, men var ska man ta vägen när snövallarna är över metern höga och stenhårda? Det hade nog blivit brutna ben där tror jag.

Trodde nog att det skulle vara mer fart i herrn än vad det var. Han skötte sig nästan helt prickfritt, men några bocksprång kunde han inte hålla sig för. Vilket jag bara tycker är lite roligt. Dock inte samma studsande som i vintras då han knappt hann landa innan han studsat vidare.

Nu blir det dock lugnt ett par veckor då han vaccinerats idag. Så skritt och trav ska vi väl roa oss med. Idag har han fått vila för veterinären hade precis varit här när jag kom hem. Men imorgon blir det nog en liten sväng tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0