Planering fjällen

Nu närmar sig fjällen med stormsteg! På torsdag morgon åker vi: tidigt, tidigt. Så det är full planering för att få ihop allt just nu. Jag och Lisa har nog koll på det mesta i alla fall. Vi har börjat lite smått med inköpen. Men på tisdag blir det Ica Maxi och självscanningen där. Hoppas på att vi slipper avsyning då! Annars blir det jobbigt att packa upp allt. Idag har vi shoppat lite smått och gott. Bland annat värmeljus, några smidiga bagar att packa i och korvbröd.

Igår fixade vi några andra saker på listan. Och shoppade lite till Vera. Hon har fått startkablar, bogserlina och spolarvätska, den ska dock blandas och hällas i, men det har jag inte hunnit med än. Ska även plocka fram hundgallret och toningen till bakrutorna och putsa av rutorna med fönsterputs. Sen börjar hon bli fit for fight. Nicklas hjälpte mig att fixa extraljusen igår. De hade gått sönder igen. Suck!

Jag måste nog ta tag i packningen imorgon tror jag, för sen är det som sagt full fart tisdag och på onsdag har jag i alla fall planerat att lägga mig tidigt. Vi får väl se hur den planen fungerar? Men det kan behövas om man ska upp så pass tidigt på torsdag morgon. Och sen köra hela långa vägen upp. Pappa säger i alla fall att det INTE tar 9 timmar? Vi får väl vänta och se. Jag och Vera är i alla fall taggade.

Spriten borde dock plockas ihop också. Men det får jag nog göra imorgon som sagt. Nu tänkte jag skriva inköpslistan som jag och Lisa ska ha med oss på tisdag. Hoppas att det inte saknas något där nu. Men det finns ju affärer där uppe, men så skönt att slippa en massa med inköp och sånt, utan bara ta det lugnt och slippa sånt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0