Lanzarote dag 1

Sådär, lite tid över innan jag ska hoppa i säng.

Vi får se hur bra jag kommer ihåg vilken dag som är vilken och vad vi gjort. Allt har varit så stressat och pressat den sista veckan så jag har nog kopplat bort en del. Semestern är över och man är tillbaka till gamla rutiner igen. Eller försöker åtminstone.

Våran resa börjar i Bankeryd, väcker chauffören för dagen och slår en pling till Linnea för att höra så hon är vaken, vilket hon såklart är. Lite sena styrs bilen mot Göteborg, med ett kort stopp på Anza där jag såklart lyckades glömma min mp3. Som jag tänkte på flera gånger...

Väl framme på Landvetter checkar vi in och går genom säkerhetskontrollen, vilket inte går sådär vidare bra. Linnea piper? Mobiltelefon. Min väska scannas, scannas, scannas och scannas. Mjukost fick man visst inte ha i handbagaget =( och min underbara bodylotion fick inte heller följa med. Så hopp i soptunnan. Även Linneas kamerastativ var de undrande över. Till slut så är vi i alla fall igenom säkerhetskollen och strosar runt lite i ett par butiker, köper på oss något att dricka till flygresan och en penna till min sudukobok, för penna har jag såklart glömt.

Numrerade platser och vi hamnar såklart längst bak. Två små fjortisar sitter framför och fäller sina säten så långt det går. Vi hade ju såklart en vägg bakom så vi hade inte samma möjlighet. Trångt var det. Men flygresan gick smärtfritt och relativt snabbt. Troligen lite tack vare våran kortlek! Den gillar vi.


fula gubbar på flygplatsen

Vi landade på Lanzarote tryggt och säkert, en av de bättre landningarna jag varit med om faktiskt. Kom av planet bland de sista såklart. Plockade fram kameran och mina jeansshorts? trodde jag ja, nope de var antingen nedpackade eller glömda hemma. Glömda hemma skulle det visa sig senare. Vi väntar en stund vid bagagebandet och snart kommer våra väskor. Så vi går ut för att ta reda på var transferbussarna finns. Hittar en apollo tjej som upplyser om var bussen står.


jag på flygplatsen

Sen åker vi mot hotellet. Blir avsläppta i en gatukorsning och promenerar nedför en liten backe till Panorama Club. Visar våra pass i receptionen och får nyckel till vårt rum. Som är litet och ligger inklämt i ett hörn. Men men vi ska ju bara sova där så det spelar inte så stor roll. Packar upp lite fort och hoppar i mer passande kläder. Sen ska vi bege oss ut. Men var är passen? Tog Linnea dem? Nope, och jag vet att jag inte tog dem. Lite ångest där ett tag. Men de ligger i receptionen. Tur det. Yra som hönor? Japp!


vy från våran balkong

Det var ganska så molnigt så vi hoppade stranden och begav oss ut på en liten promenad. Hittade en restaurang som hette Pinoccio, hihi. Där blev det varsin pizza. Sen kikade vi runt bland alla små krimskrams affärer som låg längs med strandgatan. Säkert shoppade jag något, men inte vad jag minns såhär.


Linnea på restaurangen

Det blev en drink också, på Keans bar. En irländsk pub, det här kom att bli vårt stammisställe senare under veckan. Bartendern hade bott ett halvår i Sverige och managern pluggade svenska. Sugrören till drinkarna var nog 60cm långa eller nåt sånt. Haha, lite halv svårt att dricka ur kan jag lova.


vi med drinkarna

Eftersom vi gått upp tidigt och var ganska trötta och slitna efter resan så strosade vi hemåt ganska tidigt på kvällen. Såklart låg vi och tjattrade ett bra tag innan sömnen tog överhand.


Linnea fick sangria igen, den slog lite väl mycket...

Sådär, det var första dagen på semestern. Jag ska försöka hinna med att fortsätta med det blev ju några dagar så det kommer ta sin lilla tid. Men missa inte att hänga med på fortsättningen på våran resa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0