Cleanteam

Innan idag hade jag tänkt mig en bra stund i solen och bättra på brännan. Men solen lekte kurragömma med molnen så bestämde mig för att städa sadelkammaren istället. Välbehövligt kan jag lova. Har inte haft tid och ork att ta tag i den efter vintern. Så det var vårstädning fast på sommaren kan man säga.

Plockade ut och skakade på grejerna, för det har varit oinbjudna gäster som bott där i vinter. Trots alla fina tjocka täcken så verkar det som att det enda de faktiskt gett sig på var min lillasysters ridhjälm! Tack för det.

Är inte klar med städningen men det ser helt okej ut där nu. Hoppas på fina soliga dagar framöver eller helst veckor så man kan ta och tvätta alla smutsiga saker också.

Oftast när jag städar våran sadelkammare hittar jag massa nyinköpta grejer som jag glömt bort, men idag var det mer ett tävlingsbegär som smög sig på. Funderar dock på vilken häst jag i så fall ska ta ut på banan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0