Soffan har flyttat in

Idag släpade jag med mamma till Bottnaryd. Där de hade utförsäljning av soffor. Hade spanat in en tresits bäddsoffa i bladet som kom i veckan. Gillade den när vi väl hittade den. Och bestämde mig för en sån. Efter att ha kollat in så den såg hel ut så packades den och mammas in i transporten. Vi fick stå och vänta i en tio minuter eftersom ett pucko ställt sin bil mitt ivägen och sen gått iväg...

Väl hemma så ringde jag pappa för att få hjälp att få in soffan. Men nope, den gick inte in genom ytterdörren, och genom de andra dörröppningarna skulle den definitivt inte gå in. Så vi fick ställa ner den i garaget.

Men jag och pappa åkte hem till mig igen för att se om det skulle gå att få in den på något sätt. Det resulterade i att vi skruvade isär halva soffan. Men sen fick vi in den, efter att ha flyttat en hylla, flyttat sängen och öppnat en dörr och sen tråcklat in den. Och nu är den ihopmonterad och på plats!

Nu saknas det ett soffbord... Så det är nästa inköp jag letar efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0