Medlemsutbildning ABF i Jönköping

Jag och ett par av mina jobbarkompisar går en medlemsutbildning via facket på ABF i Jönköping. Måndag till onsdag ska vi vara där. Idag var första dagen. Man lär sig alltid något nytt och just fackligt är man väl inte så speciellt insatt kanske. Lika bra att verkligen hänga med och lära sig så mycket man bara kan. Speciellt jag som är med i Verkstadsklubben på jobbet. Det kan vara bra att veta lite om facket då...

Nu ska jag göra våran hemuppgift tänkte jag. Vi ska titta på ett klipp på SVT play med Marian Radetzki.

Sen ska jag gå in på GS hemsida, och se hur det gått med förhandlingarna. Det verkar ju gå mot strejk. Handels hade ju varslat om strejk idag. Inte en enda butik i Jönköping, men Ica i Eksjö var varslat. Konstigt att de inte varslar A6, där finns ju några butiker. Men det kanske inte är så många som är medlemmar i facken där.

Nä, SVT play var det. Ska se om jag får igång skiten, nyss la internet ner när jag gick in där. Så jag ska spara här först. Så det inte försvinner igen. Det är irriterande!

Får nog skaffa mig en jobbkategori snart tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0