Lilleman söndagsträning

Eftersom jag spenderade påskafton på Elmia och sen var bjuden på fest så blev det ledigt för herrn då. Det jobbade vi igen på söndagen. Först fick jag borsta mig in till pälsen igen, den var täckt av lera. Då är det i alla fall vår.

Vi tränade löslongering även idag. Nästa gång åker nog gjorden på och såsmåning om sadeln. Men det blir efter jag kommer hem från semestern. Mer arbetsvillig häst har jag nog inte jobbat med. Full fokus på mig och mina kommandon. Inte som de andra man tränat med som hellre springer fram till staketet och tuggar i sig grenar och gräs. Något försök att nappa åt sig en pinne gör han men efter ett par tillsägningar vet han vad som gäller. La in lite mer trav och galopp för att jobba upp konditionen. Galoppen är på G och traven ser trevlig ut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0