Nyår 2009-2010

Nyår spenderade jag hemma hos min underbara vän Emilie.

Styrde bilen dit redan dagen innan nyårsafton. Blev dock lite sen, då jag blev satt på att åka och köpa foder till gammelhästen. Men var i alla fall framme i Eksjö vid halv fem eller nåt. Vi begav oss ganska direkt ut till hästarna i stallet närmast huset och mockade och fixade lite där. Sen tittade vi in i ladugården hos Rickard och jag samtalade lite med kalvarna. Jisses vilka sugreflexer de små rackarna har alltså. Sjukt starka! När vi var klara i första stallet så åkte vi till nästa stall och samtalade en hel del i bilen på väg dit och samtalen fortsatte sen i stallet. Vi träffas ju alldeles för sällan tyvärr. Vi borde verkligen ändra på det!

När vi var klara med allt började i alla fall jag bli hungrig, det kanske blir så när man inte lyckats äta något mer än ett par mackor de sista tre dagarna. Annars brukar man ju gå upp vid jul och nyår... Men jag har rasat i vikt istället. Så det bidde en pizza! Lite till samtal och sen blev det sängen. Och där har jag spenderat en hel del tid det sista. Men får väl ta och skärpa till mig nu. Nytt år - nya tag!

Igår så var det lite hit och dit. Slit och släng liksom. Vi avslutade i alla fall dagen med en grillbricka, och jättegod efterrätt. Sen skålade vi champagne vid tolvslaget och eftersom Emilie skulle upp och jobba vid sju så blev det sängen strax därefter. En helt lagom nyår med andra ord. Jag förstår egentligen inte vitsen med varför man firar nyår överhuvudtaget. Men nu är det avklarat i alla fall.

Har tyvärr inte tagit några bilder från nyår. Men det finns ju en del andra i gömmorna =).


Rickard och Emilie i fjällen 2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0