Sockerberoende?

Godis är gott? Eller är det, det?

Jag brukar mest äta för ätandes skull. Köper med mig en chokladkaka eller vad det nu kan vara och sen är jag i alla fall inte speciellt sugen på den. Kan gå och vara jättegodissugen på jobbet, så tar jag svängen förbi ICA på vägen hem. Men då är godissuget borta sen ett tag tillbaka, men ändå så köper jag en påse godis, OM jag skulle bli sugen på det senare. Det brukar oftast resultera i att någon här hemma äter upp det för jag vill i alla fall inte ha det...



Nu har jag, för vilken gång i ordningen vet jag inte? påbörjat inte äta massa socker. Det är JOBBIGT. Jag är godissugen hela tiden (tror jag). Choklad och kakor saknas. Men jag tänker försöka bli av med det där dumma beteendet nu. Jag tänker inte sluta med godis. (Jag vet att jag trillar dit igen efter ett tag) men jag ska dra ner på sockerätandet. Och då kör vi "avgiftning" ett tag.

Anledningen att jag trillade dit igen var för att jag började skifta på jobbet. Innan det hade jag inte ätit godis på jag vet inte hur länge. Så jobbet är ansvariga för mitt sockerberoende kan man nog säga? Skiftandet är inget roligt alls och jag är konstant trött. Det är inte speciellt spännande. Snart är det nog dags att göra något åt det. Men det är bra lön så jag håller ut ett tag till i alla fall. Men när man knappt orkar hålla ögonen öppna när man kommer hem från jobbet och måste vila för att orka med, då är det något som inte är som det ska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0