En stolpe kort...

Döm om min förvåning när jag är på väg från stallet mot huset med vattenhinkarna och ser att Loppan är hos Lilleman. VAD? Vad i hela världen gör dem i samma hage? Och hur har Loppan hamnat där? Säger till mamma som är precis innanför dörren innan jag springer bortåt - Ta med en påse hö.

Jaha, hur ska det här gå tro? Lilleman är hingst och gick ihop med Loppan innan, men var för tuff så Loppan fick gå själv. Efter ett tag fick Lilleman gå själv istället för han var för tuff mot Cirren också. Men idag tyckte Loppan visst att det var lekdags? När han ser mig komma springande så visar han att här finns det minsann ingen grind, jag kommer matte. Och Lillemannen följer såklart med. Två lösa hästar utan grimmor. En hingst. Perfekt. De kommer i alla fall fram snäll till mig och jag är nöjd att jag har havre i fickorna när sånt här händer. Lockar med dem mot mamma som kommer med en påse hö. Mamma tar med Loppan mot stallet och jag tänker göra detsamma med Lilleman innan jag kommer på att leda honom lös när Janne och Windy går precis vid stallet kanske inte är världens smartaste ide? Så jag stoppar honom och väntar på att mamma ska komma med en grimma.

Sen var det bara att gå bort och kolla in vad som hänt. En lång bit av staketet låg i hagen, en stolpe var av och en annan uppryckt. Få ner stolpar nu är omöjligt. Det är tjäle i marken. Så vi blev lite osams jag och mamma. Som tur är så rinner det av oss fort och vi fick ner stolpen hjälpligt. Jag hällde en hink vatten om så den skulle frysa fast... Vi får hoppas att det fungerar.

Hästarna var hela och gick precis som vanligt. Vad som hänt får vi aldrig veta. Men åh vad jag skulle vilja kunna prata med djur!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0