Städa diska tvätta ordna fixa

Jag har roat mig med att städa undan lite här hemma idag. Har hunnit tvätta tre maskiner tvätt. Hoppas att jeansen hinner torka tills imorgon. Men det märker vi väl. Det hänger i alla fall ute i solskenet och värmen tillsammans med att det blåser lite kanske torkar alla jeans. Jag var ju väldigt smart och tvättade jeansen sist...

Röjde upp på diskbänken för det såg kaos ut. Men nu ser det bra ut. Står en plastlåda där som ska diskas och sen en gryta på spisen. Höll på att svälta ihjäl, så jag kokade spagetti (hmm makaronerna var slut) och värmde köttbullar. Så magen blev nöjd och glad.

Har ett paket jag ska slå in. Ska nog göra det nu. Tror det får bli två. Barn brukar ju tycka att det är kul att öppna paket.

Sen så har jag lite saker till som ska packas ner. Men får se om det blir idag eller imorgon. Stallet är kvar. Så jag ska nog hoppa i ett par långbyxor och gå ut och mocka. Har även tänkt hinna rida Loppan och hänga på Lilleman, vi får se om tiden räcker till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0