Pyssel och ridning avklarat

Smulan blev så glad att få komma in och pysslas med. Supergo och duktig var hon. Stod snällt uppbunden och bara njöt! Hovarna är heller inget problem att lyfta. Men mätningen var lite kittlig. Så då blev det myror i benen och skakningar i pälsen.

Lilleman var även han nöjd och glad med att få komma in. Trodde att han skulle vara odräglig. Men det var visst skönt att bli pysslad med. Däremot så hade vi en dust om att lyfta vänster bakben. Att kicka är inte okej. Det tog en liten stund men jag vann. Det är en sån kamp jag vägrar förlora. Har de fått vinna en sån en gång så blir det ett helvete sen. Höger bakben däremot gick jättebra. Knashäst!

Sen blev det en ridtur med Loppan också. Red en sväng på fältat med honom. Red mest övergångar för att se så gas och broms funkade. Han skötte sig faktiskt bra. Inte något bus alls. Men jag kände mig lite naken, ska nog plocka fram säkerhetsvästen. Den var ett tag sen jag använde, men nu när det är dags för Lilleman också så ska den på igen.


Kommentarer
Postat av: Cicci

Äh, va negativ du är. :P Det är väl ändå inget semesterväder kvar? Hehe. Jobbar du på ANZA fortfarande?



& du, den där hästen skulle inte jag vilja rida. :P

2010-07-27 @ 09:33:01
URL: http://tionolletttio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0