Operation flytta hemifrån påbörjad

Japp. Det var inga större fel på huset. Vi ska tapetsera om ett rum, måla hallen och så blir det nog ny färg i det andra rummet också. Funderar på en fondvägg i något av rummen. Vi får se. Alla golvlister och trösklar ska väl målas också. Så nu har jag en massa att fixa och trixa med =).


En ganska dålig bild, men man ser att vi börjat riva tapeterna =)

Jag och mamma har varit borta i huset i några timmar och rivit ned tapeten i ett rum. Och sen tvättat alla skåp och lådor i köket. Tror inte det hade spelat någon roll om det var helt nybyggt, jag hade velat tvätta och städa i alla fall. Och de hade inte varit supernog med städningen. Kylen var ganska mycket fläckar kvar i.


En till bättre bild

Sen diskade vi en massa av porslinet jag köpt på mig. Så allt står på köksbänken. Vill se allt framför mig innan jag bestämmer var varje sak ska stå.


Bild på diskbänken, lite av de fina kökstapeterna syns

Tyvärr så tog batteriet i kameran slut. Riktigt irriterande kan jag lova. Men jag har det på laddning över natten nu. Så imorgon ska jag ta lite fler bilder. Blir kanske även utsida då om vädret tillåter. Har några flyttkartonger till som ska bort. Bla en med kökssaker - som väger bly...


På baksidan av de vita lapparna står allt som finns i lådorna... Pedant och kontrollbehov??? Maybe!

Imorgon ska jag in till stan och spana på säng, soffa, garderber, tv och annat smått och gott. Ska bli jättekul, var evigheter sen jag var i stan (mina mått räknat). Har ju varit fullt upp med hästar och jag har varit sjuk. Imorgon ska jag nog skura av badrummet och plocka iordning i skåpet där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0