Snöröjning - vad?

Inne i Jönköping verkar de inte veta vad snöröjning är för något? Iofs kanske inte så konstigt, de senaste åren har det ju inte varit särskilt mycket snö. Men igår när jag var inne på bion så var vi borta på ica först och det var inte röjt på många väger. Sen har det ju blivit spår på de vägarna där det går mest trafik så det var puckelpist för bilen... På en av vägarna var det nog 1½-2dm snö som låg i mitten och på sidorna av hjulspåren. Krockar folk inne i stan så är det inte det minsta konstigt i alla fall. Nu är jag grymt nöjd att jag har min Jeep med fyrhjulsdrift!!!


Såhär såg det ut i rondellen i Bankeryd i torsdags när jag skulle åka en sväng till Ica innan jag styrde hemåt. En buss hade fått lite problem och det blev totalstopp åt alla fyra håll. Spännande värre. I nederkant min ROSA rattmufff =). Den är underbar nu på vintern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0