Kom våren!

Har precis kommit in från stallet. Har spenderat en hel del timmar där ute nu. Snart dags att bege sig mot jobbet. Har blivit lite mer stallarbete än vad jag tänkte mig. Elaka Windy jagade stackars Smulan rakt in i staketet, och sen in i ett par andra trådar som gick av. Så nu har jag tröttnat, Windy får gå själv och sen ev ihop med Janne. Som har respekt med sig!

Så jag har fixat med staket och det var DJUPT på sina ställen. För att inte tala om osmidigt med tjocka vantar på sig, bara till att ta av dem. Mocka är dock ganska enkelt just nu, pluttarna är stenhårda så dem är lätta att hitta, haha.

Sen har jag skottat fram en dörr som knappt gick att stänga och grävt fram ett fönster som begravts av snön. Tanken var egentligen att jag skulle skotta fram stigen till krokarna där vi hänger Lilleman och Loppans grimmor. Men det får bli imorgon istället. Borde väl ta med kameran och dokumentera hur det egentligen ser ut här just nu. Men det som är positivt är ju att det ser rent och fint ut när inte allt skräp syns.

Det lär bli översvämningar när snön börjar smälta, det ser jag inte fram emot. Kan vi inte bara snabbspola fram till våren???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0