Möte hela dagen lång

Idag ringde klockan vid sju. Sju? En måndag när man ledig? Om jag är klok? Jodå, lite grann i alla fall. Det beror lite på hur man ser det. Men jag tycker att jag får en hel del erfarenhet och nya synvinklar så ett par timmars kortare sömn gör mig inte speciellt mycket.

Efter lite frukost gick jag ut och fixade ordning stallet. Gick snabbt och smidigt. Mamma kom ut och mockade några av boxarna samt fixade höet vilket jag är tacksam för då pollensäsongen nog kommit igång? Min näsa är i alla fall snuvig.

Sen var det dags att styra Vera mot Nossebro och Hagalyckans stuteri hos Kristina, som är sekreterare i SCS där vi hade dagens möte. Fika vid halv elva och mötesstart vid elva. Vi började med att gå igenom budgeten vilket tog ett par timmar, det blev några sidospår hela tiden. Fortsatte att gå igenom punkt efter punkt, med en uppskattad lunchpaus någonstans mitt i mötet. Vi var klara med mötet vid 17.30... Så det tog sin lilla tid. Men vi fick nog ganska bra ordning och överblick på det mesta. Jag var i alla fall hemma vid klockan 19. Så en heldag bortifrån sista lediga dagen, men det får man bjuda på ibland.

Nästa möte för min del är den 24 april i Skara. Då ska jag iväg på SHs ungdomssatsning - Avelsbiten.

Egentligen är det ConnemaraVäst årsmöte på lördag men då befinner jag mig på Lanzarote!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0